Naše služby

Poskytujeme tu nejlepší péči a vytvořili jsme prostředí, kam se i váš psí kamarád bude rád vracet.

MANUÁLNÍ TERAPIE

Manuální terapie patří mezi základní ošetření. Je to postup, který sestává z pasivního pohybu kloubů, svalů, svalových fascií a ostatních měkkých tkání. S oblibou využíváme i míčkovou facilitaci, ověřenou v humánní fyzioterapii. Základní principy majiteli podrobně vysvětlíme, aby mohl s pejskem "pracovat" i doma a efekt fyzioterapie se tak znásobil.

Nejčastěji využíváme tyto metody:

• pasivní cvičení ROM
  • stretching
  • míčková facilitace
  • terapeutické masáže
  • myofasciální techniky
  • mobilizace kloubů

POHYBOVÁ TERAPIE

Pohybová terapie je terapie aktivní, vhodná pro všechny kategorie psů. Dle stavu s nimi cvičíme za pomocí mnoha pomůcek či kombinace mezi nimi na nejmodernějším a nejbezpečnějším povrchu z gumového recyklátu. Cílem je posílení středové linie těla a zlepšení koordinace pohybů.

K pohybové terapii využíváme:

• senzomotorické podložky
  • balanční pomůcky
  • pevné targety
  • kavalety

TERAPIE MLS LASEREM

Léčba MLS laserem, neboli fototerapie, vyvolává při aplikaci na postižené místo řadu metabolických dějů, které stimulují hojení tkáně a mají analgetický účinek. Skvěle se tak hodí k léčbě akutních zánětů šlach, svalů a kloubů. Dále MLS laser zlepšuje hojení jizev a špatně se hojících ran.

HYDROTERAPIE

V naší ordinaci disponujeme hydroterapeutickou vanou PHYSIOTECH s podvodním pásem a protiproudem. Působením vztlakové síly vody je pacient nadlehčen a dochází tak k odlehčení kloubů a tím k ochotnějšímu používání oslabené končetiny. Dále dochází ke zmírnění otoků, snížení bolestivosti, je podpořeno prokrvení tkání, rozvíjí se dechová kapacita.  Ve vodě také dochází k vyššímu energetickému výdeji než při pohybu na suchu a proto je hydroterapie vhodným řešením při redukci hmotnosti.

TENS, EMS

Transkutánní elektrická nervová stimulace (TENS) je aplikace elektrického proudu přes pokožku přímo do nervové soustavy, odkud dostáva sval podnět k pohybu. TENS stimuluje nervovou tkáň, čímž dochází k uvolňování endorfinů, které zmírňuji bolest a uvolňují zatuhnutí svalstva. Dále se TENS využívá k udržování stálého napětí poraněných svalů či k prevenci atrofie u pooperačních stavů či neurologických pacientů. Výborně působí při akutních bolestech kloubů, páteře a šlach. Je vhodné i přii chronických stavech.
Elektrická svalová stimulace (EMS) má za cíl aktivovat oslabené svaly vysíláním elektrických impulzů přímo do postiženého místa. Je vhodná po úrazech pohybového aparátu či při svalovém oslabení. Používá se pro zmírnění nebo zamezení ochablosti svalů.

Přístroj je možné zapůjčit domů.

MAGNETOTERAPIE

Magnetoterapeutický přístroj vytváří nízkofrekvenční pulzní magnetické pole. To ve tkáních indukuje slabé elektrické proudy, které podněcují aktivitu buněk.Pulzní magnetické pole zlepšuje propustnost buněčné membrány a urychluje tím látkovou výměnu. Omezuje také přenos bolestivých vzruchů z nervových zakončení do centrální nervové soustavy a uvolňuje napětí ve tkáních. Způsobuje rozšíření cév, čímž se tkáně lépe prokrvují. Má analgetické, myorelaxační, a protizánětlivé účinky, posiluje a stabilizuje kostní tkáň, urychluje hojení, příznivě ovlivňuje pohybové ústrojí a funkčnost imunitního systému.

Přístroj je možné zapůjčit domů.

VIBRAPLATE

Při cvičení na vibrační plošině Vibra Plate dochází k posílení jak povrchových tak hlubokých svalů, dochází prokrvení podkoží, sekundárně blahodárně působí na lymfatický systém a to bez zvýšené námahy kostí, šlach a kloubů.

Svaly jsou nuceny reflexně stahovat a znovu povolovat a to ve frekvenci 30-50x za vteřinu. Je procvičeno více než 95% svalů, oproti běžnému cvičení kdy se procvičí kolem 50% svalů.

Náš přístroj disponuje nejnovější technologií 4Dx - kdy je pohyb vertikální, horizontální, oscilační a lze je mezi sebou libovolně kombinovat. Dle typu pohybu dosáhneme relaxačního či stimulačního efektu.

FYZIOTERAPEUT DOMŮ

Víme, že pro bolestivého mazlíčka může být transport nebo pobyt u nás v ordinaci stresující, proto nabízíme po domluvě ošetření v prostředí domova, kde jsme schopni poskytnout následující služby:

• pohybová terapie včetně balančních a senzomotorických pomůcek
  • ošetření MLS laserem a EMS/TENS
  • manuální terapie